Mindenkinek van egy angyala, egy oltalmazó, aki vigyáz rá. Sosem tudhatjuk, épp milyen alakot ölt, egyszer egy vénemberét, máskor egy kislányét, de ne hagyd, hogy becsapjon a látszat, erősebb ő bármelyik sárkánynál. Mégsem azért kísér, hogy harcoljon helyetted, hanem hogy a színpad széléről a füledbe súgja: hatalmad van az általad teremtett világok felett!

2011. április 19., kedd

Babits Mihály: Vérivó leányok

A sápadt, vérivó leányok
keringenek szívem körül;
zsineget fonnak zabolának -
hajrá! a Sátán úgy örül!

Zsineget fonnak zabolának

vacogó fogaim közé -
a legderekabb fiú lesz ma
az ördögé! az ördögé!

És megnyergelnek, megnyargalnak -

milyen gyönyörűség nekem! -
Puha combjuk hideg nyomását
borzongó háttal élvezem.

Borzong a hátam, ing a véknyam,

hol mélyebb ágyékuk tűzzel:
jaj mért vagyok velük magamra?
mért hagytál engem, szent Szűz, el?

Egednek kék legét ha színám

s emléked lelkesítene még,
keresztet kennék szemeimre,
s buzgón kiáltanám: Elég!

Elég ti létlen boszorkányok!

vad semmi! vámpír-elmerajz!
Lelkem tinektek zárva; nálam
a titkos kulcs; az égi pajzs.

Mária, elefántcsontbástya,
  szívet erősítő kehely,
Mária, győzhetetlen zászló,
mért hagytál, szent Szűz, engem el

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése